Het goede gesprek voeren
Effectieve gespreksvoering
De communicatietraining waarmee anderen naar jou gaan luisteren en jij je doelen sneller en makkelijker gaat bereiken!
Herken je dit?
Soms lopen gesprekken niet lekker, bijvoorbeeld als een medewerker niet wil horen wat anders moet en in zijn ‘ja, maar…’ blijft hangen en je in een welles-nietes discussie blijft hangen.
Of als je merkt dat gesprekken lang duren, je met je medewerker(s) niet tot de kern komt en al helemaal niet tot afspraken en oplossingen die nodig zijn. Je wil dat gesprekken anders gaan, maar je weet niet goed hoe, maar baalt wel omdat dit effect heeft op de uitvoering en kwaliteit van het werk.
Wat leer je in deze training?
- Je goed en slim voorbereiden op een gesprek en zorgen dat je een gesprek direct helder start.
- Vertrouwen winnen en daarmee de kwaliteit van het gesprek vergroten.
- Zelf helder zijn en urgentie en motivatie voor taken en verantwoordelijkheden bij de ander krijgt.
- Beter luisteren en snappen wat er echt speelt.
- Omgaan en ombuigen van weerstand.
- Schakelen tussen inhoud, proces en emoties en daarmee invloed hebben op de uitkomst van een gesprek en de ander.
- Uit je valkuilen blijven en weten waar je op moet letten in een gesprek om tot werkende oplossingen, kwaliteit en een goed gesprek te komen.
Incompany training
Bij de incompany training organiseren we de training op maat voor jouw bedrijf. De deelnemers leren hierbij ook van de inbreng en ervaringen van collega’s. Tijdens de training ontdekken, ervaren en delen ze met elkaar wat de uitdagingen zijn en hoe hiermee om te gaan. Welke kwaliteiten zitten er in de groep en wat kunnen we van elkaar leren? Er ontstaat meer begrip voor elkaar en de onderlinge verbondenheid zal toenemen, omdat men elkaar beter leert kennen.
“Door het ter plekke oefenen en elkaar feedback geven, kon je echt ervaren hoe verschillende gesprekken anders gingen verlopen. Ik kreeg echt handvatten aangereikt en heb nu het vertrouwen dat ik lastige gesprekken niet uit de weg hoef te gaan”.
Onze manier van trainen
en samenwerken
Co-creatie
Goed begrijpen wat er speelt en leeft bij de doelgroep
Pragmatisch
Doelgericht en effectief
Ervaringsleren
Leren van én met elkaar, oefenen met tijd voor reflectie
(zelf)inzicht vergrotend
Spiegelend en aanbrengen van eigen regie
Met plezier
Leren gaat sneller als je plezier hebt en er gelachen mag worden
Maak een afspraak
Wil je meer weten of deze training? Of ben je benieuwd naar deze training in combinatie met een leiderschapsprogramma? Neem gerust contact met ons op. We leren jou en de organisatie graag kennen.